TÜRKLERIN EN ÇOK SEYAHAT ETTİĞİ 5 EFSANE ŞEHİR

Son yıllarda seyahat ateşi herkesi sarmış durumda. Dünyayı daha çok merak ediyor, daha fazlasını keşfetmek için tatil vakti gelsin diye gün sayıyoruz. Gittiğimiz her yeni şehir ufkumuzu daha da açıyor, daha çok öğrenmek, daha çok tatmak, tanımak istiyoruz. Bilgiye ulaşmak daha da kolaylaştı; nasıl gidilir, en ucuz bilet nerede bulunur (bknz Geziko), ne nerede yenir, nerede kalınır hepsine hakimiz. Az bütçeyle nasıl seyahat ediliri iyice öğrendik, keşfedilecek koca bir dünya olduğunu gördük… Gördük ama önceliğimiz neresi oldu? İşte bu sorunun cevabını merak ettiğimiz için son 2 yılın Geziko seyahat verilerine bir bakmak istedik. En çok seyahat edilen şehirleri belirleyen etkenin mesafe olduğunu fark ettik. Şimdi sizinle en çok seyahat edilen yurt dışı şehirlerinin nereleri olduğunu paylaşmak istiyoruz. Merak edenlere, ilham arayanlara, işten güçten mola verenlere, ya da bir yerlere gitmek için mazeret arayan herkese geliyor; Türklerin en çok seyahat ettiği 5 efsane şehir. Iyi okumalar!

1- PARİS, FRANSA

paris

fotografario.com.br

Bon Voyage!

Her yerde gördüğümüz bu cümlenin bizim için anlamı büyük olmalı ki Fransa’nın romantik şehri Paris’e gitmeyenimiz kalmamış. Fransa, Shengen vizesi isteyen ülkeler arasında. Türkiye’den satın alınan yurt dışı uçak biletlerinin başını çeken Paris, 2.2 milyon nüfusu ile Avrupa’nın en büyük şehirlerinden biri. Eyfel Kulesi, meşhur müzeleri, butikleri, şarap barları, tasarım dükkanları, filmlerde gördüğümüz bizi hayallere daldıran sokakları ile bu şehre aşık olmamak mümkün mü inanın bilmiyoruz.

Alışveriş için pasajlarını dolaşmayı, deniz ürünlerinden tatmayı, minik dükkanlardaki plakları karıştırmayı unutmayın,

Eyfel Kulesi’ni ölçerken fotoğraf çektirir misiniz bilmiyoruz ama rengarenk makaronlardan yemeden şehirden ayrılırsanız hatrımız kalır.

Fransızlar dillerine sıkı sıkıya bağlı, bu sebeple gitmeden önce basit cümleleri öğrenmenizi tavsiye ederiz.

2- AMSTERDAM, HOLLANDA

amsterdam

Bisiklet denince akla hemen onun adı gelir; Amsterdam! Kanalların, bisiklet trafiğinin, eğlenceli gece hayatının adresi Amsterdam. Çoğu insanın duyduklarından etkilenerek gittiğini tahmin ettiğimiz, özellikle Erasmus programları ile birçok Türk gencini misafir eden bu topraklar kültür – sanat adına birçok eser vadediyor.

Bu şehirde aracınız bisiklet değilse tekne olmalı. Film seti gibi olan şehirde ilk rota Vondelpark olmalı ki önce huzurla çimlerde uzanıp şehri idrak edelim. Ardından bizim favorimiz Instagram fotoğraflarının da vazgeçilmezi ‘I Amsterdam’ yazısı. (Fotoğraf çekmeden ülkeye dönerseniz kimse Amsterdam’a gittiğinize inanmaz) Van Gogh Müzesi, Dam Meydanı, Anne Frank’ın Evi, Hollanda’nın meşhur yel değirmenleri de to-do listelerinin hep başında yer alıyor.

Hollanda’nın da Shengen vizesine tabi olduğunu belirtmek ister, bir sonraki adım olarak sizi uçak bileti bakmanız için çok beğendiğimiz bir siteye yönlendirmek isteriz 🙂

3- BAKÜ, AZERBAYCAN

baku

Türkiye’den Geziko web sitesi aracılığıyla alınan uçak biletleri sıralamasında 3 numara Bakü. Yolculukların çoğunun iş seyahati ağırlıklı olduğunu tahmin ediyoruz keza Azerbaycan ile ticari ilişkilerimiz çok kuvvetli. Ama bu demek olmuyor ki şehrin bize tek vaadi uzun toplantılar.

Bakü’nün meşhur parkı Bakı Bulvarı, Avrupa’nın en büyük ikinci parkı. Tüm parkı gezmek zamanınızın büyük kısmını alıyor bu yüzden sonsuz keyfe hazır olun. Bunun yanında tam 27 metrelik Kız Kulesi, meşhur dükkanlarıyla Nizami Caddesi, dünya mirasları arasında bulunan İçeri Şehir de şehrin vadettikleri arasında.

Bu arada Pışka isimli tatlıları size baklavayı özlettirmeyecek, garanti ediyoruz 🙂 Azerbaycan’a havaalanından 1 ay geçerli vize alabilirsiniz.

4- VARŞOVA, POLONYA

varsova

maxpixel.net

Hem modern, hem tarihi. Varşova yemyeşil parkları, tarihi binaları ve o binaların altındaki hipster cafeleri ile biraz İstanbul hissi yaratır mı bilmiyoruz ancak bunca Türk’ün seyahat etmek için bu şehri seçmesinin bir sebebi olmalı. Avrupa Birliği’ne giren ülke henüz euro kullanmıyor bu sebeple ekonomik bir seyahati mümkün kılıyor. Yine aynı sebepten Varşova’ya seyahat etmek için Shengen vizesi almanız gerekiyor.

Saraylar, müzeler, kaleler, anıtlar… Tarihe doyacağınız bu şehir bunca yorgunluğun üzerine yemyeşil parklarında dinleneceğiniz tatlı öğleden sonraları vaad ediyor.

Varşova’nın üniversitesine ait kütüphanesi şehrin yorgunluğunu atıp, mimariye hayranlıkla bakarak zaman geçireceğiniz yerlerden biri.

5- BELGRAD, SIRBİSTAN

Belgrad

ihacom.ch

2-3 günlük kaçamakların bir numaralı adresi: Belgrad. Arnavut kaldırımı sokakları ve yerel tatlarıyla bizi bizden alan bu şehir görülmeye değer yerlerden biri.

İstiklal Caddesi’nin bir kopyası olan Mihailova Caddesi kafeleri, butikleri, binbir çeşit restoranı ile bize Belgrad’ın rengarenk yüzünü sunuyor. Dünyaya kattıkları yeterince takdir edilmeyen Nicola Tesla’nın müzesini ziyaret etmeyi bir Dünya vatandaşı olarak yapmanız gerektiğini düşünüyoruz.

Artık Türklerin yoğun seyahatlerinden dolayı mıdır bilinmez ama Belgrad’da birçok kafenin menüsünde Türk kahvesi var.

E bu kadar şehir gördükten sonra sahile inmenin vakti geldi. Sava Nehri hem lokallerin hayatını gözlemlemek hem de sakin bir sahil günü geçirmek için ideal.

Size en güzel haberi verelim: Sırbistan seyahatleri için vize gerekmiyor!

Bu şehirlerle ilgili farklı önerileriniz var mı? Yorumlarda yazın, tiwitleyin ya da facebook sayfamıza yazın.

Makale ana fotoğraf: Seyyahart

Bu Konu Hakkında Söyleyecekleri Olanlara...